Litt informasjon om Indre Østfold OK

Indre Østfold OK er en løperklubb i orientering. Moderklubbene er OL Flaggtreff i Mysen, OL Pan i Trøgstad , Askim IF o-gruppe, Skaukameratene OL i Rakkestad, Båstad IL o-gruppe og Hobøl IL Orientering.

Indre Østfold OK ble stiftet 21.11.90. Moderklubbene eksisterer fortsatt og driver rekruttering, turorientering og kartproduksjon. Flaggtreff eier og står for driften av Einarbu.

Etablering av klubben skjedde etter at o-idretten i Indre Østfold så en oppblomstring av yngre løpere i de tre klubbene som viste gode resultater. Man ønsket å samle alle gode krefter i en organisasjon og satse på løperutvikling og et godt breddemiljø.

Stafetter et viktig i o-idretten, og danning av løperklubben ga oss langt større muligheter til å delta i stafetter som krever mange løpere. Det er også viktig for unge løpere å ha et visst antall jevnaldrende i sitt miljø. Det er faste treninger hver uke, samt at det arrangeres et treningsløp - Råtasskarusellen pr. uke i sommerhalvåret.

Klubben deltar i alle de store stafettene som 10mila, Jukola og 25manna. Vi har en bra ungdomsgruppe, og flere gode veteranløpere. Det er for tiden noe tynt i ordinære seniorklasser.

Gjennom årene har klubbens løpere vist mange fremragende resultater med mange medaljer i NM, samt at løperne har representert Norge på landslag.